Biznes pomorski

Marketing

Marketing jest to zawiły, dynamicznie rozwijający się i ciągle nabierający wraz z biegiem czasu coraz to szerszego pojęcia proces społeczny. Opiera się on przede wszystkim na przekazywaniu treści i promowaniu usług czy produktów, aby trafiały one znakomicie do grupy targetowej. Musimy wiedzieć, że istnieje cała masa rozlicznych rodzajów definicji tego typu zjawiska, z czego najkrótsza i chyba najbardziej zwięzła teoria głosi, że marketing ma zaspokajać potrzeby, osiągając przy tym zysk. I taką właśnie teorię przedstawił Kotler i wydaje się ona być w pełni prawdziwa. W kontekście marketingu wyróżnia się pojęcia kampanii marketingowych ale także zestaw trików oraz wielorakich działań podejmowanych doraźnie po to, ażeby uzyskać odpowiedni, z góry założony efekt.

Jest to przemyślana strategia, jaka jest realizowana krok po kroku. Wynika z niej strategia działania. Wszystko to musi być jednakże zgodne przede wszystkim z faktem, jakie obecnie panują trendy i jak bardzo rozwinięty jest Internet, który jest głównym narzędziem komunikacyjnym w tym właśnie aspekcie. Ze względu na istnienie silnie rozwijającego się marketingu możemy mówić o zaspokajaniu potrzeb nabywców a także ich konkretnych ustaleń.

Do tego dochodzi ciągły proces komunikacyjny z rynkiem, jak także stworzenie danej strategii ceny oraz stworzenie wielorakich projektów dotyczących dystrybucji danych produktów.